F.A.Q
faq
FAQ
Vi vill att din flytt ska bli en bra upplevelse med oss!
Hur går jag till väga för att boka flytt?
-Du är välkommen att fylla i vårt formulär här på hemsidan eller mejla oss så kontaktar vi dig inom 24 timmar, självklart kan du även ringa och prata med oss. Vi lämnar kostnadsfri offert.
Kan jag låna kartonger?
Hur många kartonger behöver jag?
– Det varierar från olika hushåll men räkna med ca. 1 kartong/m2, 50m2 bohag skulle vi uppskatta till ca.50st kartonger
Ska jag packa kartongerna fulla?
Hur märker jag kartongerna?
Kan ni hjälpa mig med packning?
-Självklart kan vi hjälpa dig både med packning och uppackning.
Kontakta oss för mer information
Vad ska jag göra med uppackade kartonger?
-Samla ihop dina uppackade kartonger och kontakta oss när du packat upp alla kartonger så bokar vi en upphämtning vid passande tillfälle.
Jag är osäker på hur jag ska packa mina saker?
-Vi har sammanställt Tips & Råd för dig som vill veta mer om hur du ska packa dina saker, du är även välkommen att prata direkt med oss om du vill ha råd.
-Hur ska jag förbereda mina känsliga möbler som säng, soffa och ömtåligt?
-Vi är måna och rädda om dina tillhörigheter, för att de ska klara av en flytt emballerar/plastar/filtar vi dina möbler.
Kan jag packa kläder i kartong?
-Kläder packas enklast i kartong eller i befintliga resväskor. Har ni finare kläder som kostymer, klänningar som behöver transporteras hängande kan ni beställa att vi tar med klädgarderober på flyttdagen.
Hur gör jag med mina blommor/växter eller kyl/frysvaror?
-Våra försäkringar täcker inte denna typ av varor men vi transporterar dem självklart åt er. Är det något ni är rädd om är det säkrast att ni flyttar dem själv, om möjligt.
Gäller rutavdrag i samband med flyttning?
Behöver jag ansöka för rutavdrag själv?
Hur betalar jag min flytt?
-Vi skickar faktura efter utförd flytt till din e-post