FAQ

Vi vill att din flytt ska bli en bra upplevelse med oss!

Hur går jag till väga för att boka flytt?

-Du är välkommen att fylla i vårt formulär här på hemsidan eller mejla oss så kontaktar vi dig inom 24 timmar, självklart kan du även ringa och prata med oss. Vi lämnar kostnadsfri offert.

Kan jag låna kartonger?
-Du kan låna kartonger kostnadsfritt av oss i samband med bokad flytt, vi levererar dem hem till dig mot en leveransavgift.
Hur många kartonger behöver jag?

– Det varierar från olika hushåll men räkna med ca. 1 kartong/m2, 50m2 bohag skulle vi uppskatta till ca.50st kartonger

Ska jag packa kartongerna fulla?
Nej, vi rekommenderar att packa lite lättare för att vi ska få en smidig hantering på flyttdagen. Böcker och tunga föremål packas till hälften resterande kan kombineras med ex. kuddar, täcken eller andra lättare saker.
Hur märker jag kartongerna?
-Märk med vilket rum de ska placeras i på din nya adress och kort vad de innehåller så blir det enklare för dig vid uppackning. Märkningen placeras på kartongens kortsida.
Kan ni hjälpa mig med packning?

-Självklart kan vi hjälpa dig både med packning och uppackning.

Kontakta oss för mer information

Vad ska jag göra med uppackade kartonger?

-Samla ihop dina uppackade kartonger och kontakta oss när du packat upp alla kartonger så bokar vi en upphämtning vid passande tillfälle.

Jag är osäker på hur jag ska packa mina saker?

-Vi har sammanställt Tips & Råd för dig som vill veta mer om hur du ska packa dina saker, du är även välkommen att prata direkt med oss om du vill ha råd.

-Hur ska jag förbereda mina känsliga möbler som säng, soffa och ömtåligt?

-Vi är måna och rädda om dina tillhörigheter, för att de ska klara av en flytt emballerar/plastar/filtar vi dina möbler.

Kan jag packa kläder i kartong?

-Kläder packas enklast i kartong eller i befintliga resväskor. Har ni finare kläder som kostymer, klänningar som behöver transporteras hängande kan ni beställa att vi tar med klädgarderober på flyttdagen.

Hur gör jag med mina blommor/växter eller kyl/frysvaror?

-Våra försäkringar täcker inte denna typ av varor men vi transporterar dem självklart åt er. Är det något ni är rädd om är det säkrast att ni flyttar dem själv, om möjligt.

Gäller rutavdrag i samband med flyttning?
-Ja, flytt innefattas av hushållsnära tjänster och du har rätt till 50% rutavdrag på arbetskostnaden,

Läs mer här

Behöver jag ansöka för rutavdrag själv?
-Nej, vi gör det åt dig, det är enkelt och du mottar faktura på beloppet efter rutavdrag. Vi behöver ditt personnummer för att utföra ansökan hos Skatteverket.
Hur betalar jag min flytt?

-Vi skickar faktura efter utförd flytt till din e-post

Hur ser en vanlig flyttplanering ut?
-När du bokar flytt hos oss sker flytten över en dag om du har ett normalstort bohag. Önskar du en helhetslösning fördelar vi oftast flytten på 3 arbetsdagar, dag 1 packning, dag 2 flyttning, dag 3 flyttstädning/uppackning. Vi är lyhörda och försöker utföra en smidig och effektiv flytt. Vi har som mål att leverera kvalitet och trygghet för att din flyttupplevelse ska bli så positiv som möjligt!